Monday 12 December 2016

MIN KAFFE KOPI KESIHATAN: KEPENTINGAN MAGNESIUM UNTUK BADAN KITA


Assalamualaikum semua... Sejak kebelakangan ni jadi Viral dalam Facebook tentang kopi 3in1, dan terkait sekali dengan MIN KAFFE kan, akan tetapi Dr Zubaidi Hj Ahmad sendiri telah menjelaskan kepentingan MINERAL MAGNESIUM yang ada dalam Min Kaffe sangat penting untuk tubuh badan kita.





Aroma istimewa Min Kaffe berasal daripada bijian kopi Robusta dan garam buluh organik semulajadi dari Korea. Selain aroma kopinya yang wangi, ia juga kaya dengan bahan mineral seperti magnesium yang dapat menggalakkan penyerapan kalsium dan penggunaannya. Min Kaffe bukan sahaja memenuhi cita rasa para peminat kopi, malah kandungan garam buluh di dalamnya telah meningkatkan nilai nutrisi kopi.


Apakah itu MAGNESIUM?


Magnesium sangat diperlukan untuk kesihatan tubuh badan kita kerana kalsium digunakan untuk lebih dari 300 reaksi biokimia dalam tubuh. Magnesium adalah mineral nombor 4 yang paling penting untuk kesihatan. Kira-kira 50% dari total magnesium tubuh disimpan didalam tulang kita. Bahagian yang tersisa dari magnesium yang terutama ditemukan dalam sel-sel jaringan tubuh dan organ. Hanya 1% saja magnesium yang ada dalam darah, dan tubuh manusia akan selalu menjaga agar kadar darah konstan magnesium.

Magnesium diperlukan untuk menjaga otot dan saraf agar berfungsi normal dan menjaga degupan jantung. Dengan ini magnesium  membantu untuk menyokong sistem kekebalan tubuh dan menjaga tulang yang kuat. Magnesium juga membantu mengatur kadar gula darah, sehingga dapat meningkatkan tekanan darah yang normal dan menyokong metabolisme tenaga dan protein sintesis. Magnesium memiliki efek positif dalam pengubatan gangguan kesihatan seperti Penyakit Jantung, Tekanan, dan Diabetes. Magnesium akan diserap oleh usus kecil, dan dirembeskan melalui ginjal.

Min Kaffe terdiri dari sumber magnesium yang mencukupi untuk tubuh badan kita. Dalam erti kata lain apabila kita minum Min Kaffe, bukan sekadar untuk menyedapkan mulut, tapi juga untuk kesihatan badan kita.

MIN KAFFE ni sangat sesuai untuk orang yang ada masalah kesihatan di bawah:

Merawat Penyakit Darah Tinggi - membantu mengawal tekanan darah supaya lebih stabil. Ini dikongsikan oleh seorang pesakit darah tinggi yang menyemak tekanan darah beliau sebelum dan seminggu selepas minum Min Kaffe. So Min Kaffe ni boleh dikatakan bertindak sebagai agen penenang bagi kita.

Merawat Insomnia - kebiasaannya pesakit imsomnia ini antara lain masalahnya ialah kerana kalsium tidak diserap dengan baik oleh badannya, maka badan mereka masih cergas dan tidak tenang untuk proses tidur. Kandungan Magnesium di dalam Min Kaffe juga membantu penyerapan kalsium berjalan dengan lebih baik, seterusnya badan akan beransur tenang dan dapat tidur dengan baik.

Merawat Migrain - pada sesiapa yang biasa menghadapi migrain yang teruk, boleh minum Min Kaffe ni tau. Elemen Garam Buluh dalam Min Kaffe akan membantu melancarkan perjalanan darah dan mengelakkan migrain dan sakit kepala lain.

Merawat penyakit kencing manis (Diabetes) - Garam Buluh  juga membantu dalam menyeimbangkan gula dalam darah dengan adanya chlorogenic acid.  Pesakit juga harus mendapatkan nasihat doktor, minum Min Kaffe ni sebagai alternatif untuk pesakit kencing manis.

Merawat masalah HB Rendah - Contohnya ibu mengandung yang mempunyai HB yang rendah boleh cuba minum Min Kaffe. Magnesium di dalam Min Kaffe juga boleh meningkatkan jumlah darah ke paras yang sihat.

Masalah Sembelit – Magnesium memberikan bantuan yang cepat terhadap orang yang mempunyai masalah sembelit. Dos yang tinggi suplemen magnesium larut air dikenal untuk mengatasi sembelit parah. Sifat julap magnesium berguna melegakan otot usus, sehingga membantu untuk mebersihkan saluran usus. Magnesium juga mempunyai kelebihan lain yang bersifat menarik air, yang  akan melembutkan najis dan membantu untuk mengeluarkannya dengan mudah.
.
Mencegah serangan jantung – kekurangan magnesium pada penyakit jantung boleh membawa kepada hasil yang lebih fatal. Kekurangan magnesium boleh membawa terlalu banyak risiko bagi jantung. Magnesium melindungi jantung dari denyut jantung tidak teratur, sehingga melindungi jantung daripada kerosakan. Magnesium sebenarnya menenangkan saraf dan sebagai pengantara proses pencernaan dan mencegah masalah seperti muntah, kekejangan, gangguan pencernaan, sakit perut, perut kembung, dan sembelit.

Mencegah Asma – Pesakit asma kronik mungkin dapat menormalkan nafas mereka dengan bantuan suplemen magnesium, yang membantu dalam kelonggaran otot-otot bronkus dan menormalkan pernafasan. Bahkan berdehit dan sesak nafas boleh diatasi dengan pemberian magnesium secara intravena.

Setengah orang tak suka dengan garam buluh dengan baunya yang kurang menyenangkan.. So ni adalah alternatifnya.. Minum kopi sambil tu boleh jaga kesihatan diri.


Antara Khasiat Min Kaffe Kaya dengan Antioksidan, Mineral dan Elemen seperti magnesium, zat besi, kalsium dan kalium yang dapat menyegarkan kembali fikiran dan tubuh badan.  Rasa & aromanya memang sedap. Min Kaffe ni ada sedikit rasa garam, tapi x da lah rasa masin, hanya rasa berlemak.

PERBEZAAN GARAM BULUH DENGAN GARAM BIASA

ANTARA TESTIMONI MIN KAFFE UNTUK PENYAKIT:








  


NAK DAPATKAN MIN KAFFE DENGAN HARGA PROMOSI??
KLIK DEKAT SINI 👉 PROMOSI SET KEMPIS PERUT ...

ATAU

BERMINAT NAK JADI PENGEDAR/AGEN ATAU BELI DENGAN HARGA AHLI??
WHATSAPP IKA SEKARANG...

(010-5030497 - IKA)
(014-5552558 - AKIL)

PERCUMA COD AREA PUTRAJAYA
COD Puchong/Bangi/Kajang/Dengkil - Caj RM2
😊😊😊



No comments:

Post a Comment

Featured Post

360 THERAPANTS | THERAVEST 2023

Popular Posts