Saturday, 25 April 2015

My MyVi :(

oh my... innalillahi wainna ilaihi rojiun... aset yg terpenting dlm hidup sehari2 msuk hospital...

25 april 2015, 8.05pm

My myVi kenak rempuh dari belakang... punya tekejut.. alhamdulillah faiz xda pa2, nsb baik masa kenak langgar tu dia duduk sebab faiz neh klau msuk jak dlm kereta klu tak bediri besandar d pintu, dia mesti berdiri di depan dashboard... bila kenak langgar dia terus terbaring teriak.. leesya pulak masa tu letak dlm carseat terus nangis.. ya Allah anak2 ku.. alhamdulillah nasib baik xda pa2..


myVi ku terpaksa berjauhan sekejap....






Lepas tu, hubby keluar marah2... 'kaw memandu mcm mana o miss' .. sebab dia perempuan muda husband pgl 'miss' .. heheheh.. yg langgar tu prp bgsa cina.. dia pun minta maaf, breknya xmakan, xdapat kawal.... so dia akun la kan salahnya... yuppp.. mmg salah dia.. huhhhhh... sabar2.. masa dia rempuh tu, kereta pon terus tetolak ke depan cium keta avanza.. alhmdulillah keta tu xda pa2.. pun bangsa cina gak.. uncle tu ckp bhs cina dgn miss tadi... xfaham.. tpi rasanya last uncle tu kata.. kamu selesaikan la baik2.. sebab kereta saya xda pa2.. uncle tu terus pergi.. fuuuhhhh.. uncle baik la.. hehehehe...


neh la keta yang langgar keta myVi ika...
alamak lupa pulak cover no plat dia... hehhehe


Eh, lupa kejadian neh dekat seberang jalan Stesen LRT Kelana Jaya... sbb kami maw ke Damansara.. lepas tu kami pndah la ke tepi jalan.. hubby ambil gmbr kereta dia, IC dia, no tepon dia... kata hubby dia seumur saya. Ooo muda lagi.. chewahhh.. nak kata saya pon muda jugak.. lepas bincang punya bincang, dia sanggup bayar semua kerosakan.. kami pon cari Balai Polis terdekat guna Waze tuk buat laporan polis...

Perut dh lapar.. jam 9.30pm kami keluar dr BP Kelana Jaya, smpai jak selekoh masuk ke highway kereta terus mati.. T,T ... leesya nangis kepanasan... dugaan.. doa byk2.. sbb kami d sruh ke IPD Petaling Jaya transfer kes ke sana... husband cuba 3 kali ... enjin hidup... dlm perjalanan bbrpa minit.. ada bau hangus. Jarum Temperature kat dashboard dh cecah wrn merah.. radiator dh panas. Berhenti di bahu jalan, lama jugak... leesya dh meragam.. sbb kepanasan.. agak2 jarum nya dh turun husband cuba hdupkan enjin xbley hidup.. cuba byk kali tetap sama.. Allah.. terfikir dh mcm mana nk pulg.. faiz belum makan, mana ada teksi nak berhenti tgh2 highway... hubby cuba n terus cuba hdupkan enjin... tak tahu k berapa kali baru hidup... sbb IPD tu dh dekat dh.. berdoa dlm hati semoga xmati enjin lagi.. alhmdulillah sampai.. pas2 di pagar IPD.. enjin mati lagi.. sudahnya hubby tolak dbantu dgn pgawai polis yg menjaga pagar..

Dah nak jam11 ..urusan belum slsai.. Leesya dh mngamuk nak buai.. nak tidur.. kepanasan.. faiz pulak asyik nak gendong jak.. pendek cerita pegawai trafik tu bantu cepatkan (sebab masa tu bukan kami sejak rupanya berduyun2 keta eksiden msuk) ... kami salah satu darinya.. sebelum pulg kami makan d gerai seberang IPD.. jam 11.30 ada runner yg ambil alih kes kami dia suruh kawan dia hntr kami pulg.. kebetulan dia pon maw ke Puchong utama maw hadirkan diri majlis hari jadi ayah kawan dia.. so one way..

Jam 12 smpai rumah.. bersihkan anak2.. solat.. terus tidur..
Hari yang memenatkan.. insyaAllah ada hikmah disebalik kemalangan ini... semoga lebih berhati2 dan lebih banyak doa perlindungan sebelum memandu..






Featured Post

PREMIUM BEAUTIFUL MURAH 2018

Popular Posts